Afdelingsleder søges til Munkebo Skole med fokus på det specialpædagogiske og administrative felt

Profilbillede
dato

Munkebo Skole søger en afdelingsleder med interesse og/eller viden inden for det specialpædagogiske felt samt stærke administrative kompetencer.
Er det dig vi søger?

Du har et ressourcepositivt menneskesyn.
Du har en passion og ambitioner for folkeskolen og ser muligheder.
Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund med ledererfaring eller lederambitioner, med interesse indenfor:

  • Det specialiserede område, som blandt andet vil indeholde
    • Ledelse af specialklasserækken og sparring med personalet
    • Visitationer og revisitationer
    • Arbejdet med at bygge bro mellem almen- og specialklasserne
  • Administrative opgaver som blandt andet vil indeholde
    • Vikardækning
    • Skemalægning
    • Ledelse af sekretariatet
    • IT - platforme
Der vil være tværgående opgaver i alle afdelinger. Du vil blandt andet få ansvaret for at udvikle et nyt årgangskonferencekoncept.

Du tager afsæt i den systemiske tænkning, så det er helt essentielt for os, at du værdimæssigt deler denne tilgang. Du kan arbejde tillidsbaseret i processer, bevare roen og overblikket i komplekse situationer, og være både nysgerrig, vedholdende og anerkendende i din undersøgelse  af , hvilke perspektiver, der er i spil – uanset udfordringens karakter.
Vi vægter samarbejde, sparring og feedback – har mod på at gå nye veje.


Hvem er vi:
Vi har 450 skønne elever fordelt på 20 almen klasser og 4 specialklasser.
140 af disse børn går i vores SFO, som har sin egen afdeling på skolen.
Vi har ca. 60 fantastiske medarbejdere, der hver dag gør deres ypperste for, at alle børn og unge lykkes.
Vi er rundet af et ressourcepositivt menneskesyn.
Dette betyder, at vi tror på, at alle altid gør det så godt de kan.
 
I ledelsen er vi fire passionerede ledere: Skoleleder, Viceskoleleder, Afdelingsleder og dig.
I vores ledelsesteam arbejder vi tæt sammen. Vi udvikler og sparrer med hinanden.
Vores døre er altid åbne for personale, elever og forældre.
Vi er bevidste om, vi altid kan lære mere som ledere.
Lederteamet påbegynder i foråret 2025 en neuroaffektiv lederuddannelse, som du kan blive en del af.

Forandring og udvikling
Munkebo Skole er i gang med en proces, hvor vi forandrer den måde, skolen er organiseret på i dag. Dette indebærer selvfølgelig også forandringer i ledelsen, som du får indflydelse på.

Fremtidens Skole
I Kerteminde Kommune arbejder vi med Fremtidens Skole, som du kan læse mere om her https://kerteminde.dk/borger/skole-og-uddannelse/fremtidens-skole-i-kerteminde-kommune
På Munkebo Skole tager vi afsæt i flere prøvehandlinger i forbindelse med Fremtidens Skole.
Indholdet i prøvehandlingerne er barnets stemme, fællesskaber, meningsskabelse og deltagelsesmuligheder for børn og unge.
Vil du vide mere og eventuelt besøge skolen så kontakt Afdelingsleder Bjørn From på 40 42 53 68, Viceskoleleder Betina Thinesen på 23 44 75 64 eller skoleleder Kenneth Zornig på 21 55 15 54.

Når du søger stillingen, bedes du sammen med ansøgningen og CV, fremsende dokumentation for læreruddannelse, evt. lederuddannelse og anden relevant dokumentation.
Ansøgningsfrist 19. september 2024
  1. samtalerunde mandag den 23. september 2024 fra kl. 16.00
  2. samtalerunde torsdag den 26. september 2024 fra kl. 14.30
     
Mellem 1. og 2. samtalerunde vil der blive indhentet referencer.
Forventet ansættelse 1. november 2024.

I forbindelse med ansættelsen vil Kerteminde Kommune indhente børneattest og offentlig straffeattest.

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.



Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5c7bb779)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kerteminde Kommune, Fjordvej, 5330 Munkebo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106690

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet