Vil du være med til at udvikle økonomistyringen i Kerteminde Kommune? Er analyse, koordinering, budgetopfølgning og ledelsesunderstøttelse din hjemmebane? Og er du nysgerrig og proaktiv? Så er det dig, vi søger som økonomisk konsulent til vores centrale økonomiteam.
I Kerteminde Kommune VIL vi fællesskaberne. Det gælder også i økonomiafdelingen, hvor du bliver en del af et ambitiøst team, som samarbejder om at udvikle og understøtte økonomistyringen i hele kommunen. Vi er én samlet gruppe, der hjælper hinanden og hele kommunen med at lykkes i fællesskab. Vi søger en konsulent med høje ambitioner og en udviklingsorienteret tilgang til såvel opgaveløsningen som egne personlige kompetencer.
Om jobbet
Du vil blive en del af et ambitiøst team, der samarbejder om at understøtte og udfordre økonomistyringen i hele kommunen. Du skal kunne formidle økonomi på en letforståelig måde og bidrage til en forståelse af helheden, uden at miste blikket for detaljen. Der vil være rig mulighed for selv at tilrettelægge arbejdet og sætte dit præg på den analytiske tilgang til opgaverne.
Økonomiteamet understøtter alle fagområder i Kerteminde Kommune. Du vil først og fremmest komme til at understøtte arbejdsmarkedsområdet. Udover at være økonomisk konsulent for dette område vil du – alt efter din profil – også have andre opgaver.
Arbejdsmarkedsområdet er særligt konjunkturfølsomt og har på det seneste været udfordret af, at der er stigende ledighed i Kerteminde Kommune. Området arbejder systematisk med udfordringerne, og der er brug for, at du understøtter dette arbejde.
Arbejdsopgaver:
- Understøtte fagchef og afdelingsledere i deres økonomiske styring med stort fokus på formidlingen
- Budgetlægning, månedlig budgetopfølgning og regnskab
- Controlling
- Opfølgning på politiske sager og ny lovgivning med økonomiske konsekvensberegninger, f.eks. implementering af beskæftigelsesreformen
Om dig
Med den rette profil vil der være mulighed for at prøve kræfter med en bred vifte af opgaver inden for økonomiopfølgning, controlling, økonomiske analyser, økonomistyring og projektledelse.
Vi søger derfor en person som:
- Har relevant uddannelse og/eller relevant erhvervserfaring
- Kan arbejde selvstændigt og udfordre de løsninger og argumenter, du møder
- Har stærke analytiske kompetencer og baserer løsninger og beslutninger på fakta
- Er udviklingsorienteret
- Har gode samarbejdsevner, og som kan begå sig på tværs af faggrupper og organisatoriske niveauer
- Har interesse for kommunal økonomistyring
- Er åben, engageret og trives med en uformel omgangstone
- Trives med at være tæt på chefer og direktionen hvilket indebærer skarpe deadlines men også korte beslutningsveje og en stærk kultur
Derudover er der stor fleksibilitet i afdelingen, således at du kan skabe den balance mellem arbejdsliv og privatliv, som du har brug for. Herunder op til to hjemmearbejdsdage i ugen og mulighed for 4-dages arbejdsuge.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er på gennemsnitlig 37 timer ugentligt, og arbejdspladsen ligger i Kultur og Administrationscenteret i Munkebo, Lindøalléen 51.
Vil du vide mere?
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Leder for Økonomi og Indkøb, Tommy Rewers, tope@kerteminde.dk, tlf. 2947 7179.
Det praktiske
Ansøgning, vedlagt cv og relevant dokumentation skal være os i hænde senest torsdag d. 11. december kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler forventes at blive gennemført den 15. december og en eventuel anden samtale vil blive afholdt den 17. december.
Ansættelse er pr. 1. februar 2026.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Økonomi, Personale & IT, Lindøalleen, 5330 Munkebo
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/d248b557-0d2d-47b1-b38f-0648300d6650