BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Kerteminde Kommune har vi store ambitioner om at styrke og udvikle det gode arbejde, som allerede udføres på det specialiserede børn- og ungeområdet. Vi søger en faglig leder, som kan være med til at kvalitetssikre vores sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser og sætte fokus på samarbejdet med borgerne.
Centralt for det kommende års udviklingsarbejde på det specialiserede børn- og ungeområdet er, den fortsat øgede fokusering og styrkelse af det tidlige og forebyggede arbejde, så børn og unge med funktionsnedsættelser samt deres forældre støttes tidligst muligt. Udviklingsarbejdet er tillige fokuseret på implementeringen af barnets lov, herunder inddragelse af børn og unge med funktionsnedsættelser.
Vi ønsker os en faglig leder til Handicapteamet 0-30 år i Familierådgivningen, som er kompetent, struktureret og lydhør, som er tværfaglig og dialogsøgende i sit mindset, og viser resultater gennem samarbejde og faglig koordination. Vores afsæt for myndighedsarbejdet er, at vi samarbejder om opgaven, for at imødekomme børn og unge med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne samt deres familiers behov. Vi arbejder med effektfulde indsatser, skabt i et samarbejde med børnene, de unge og deres familier samt netværk. Vi arbejder for at understøtte trivslen hos børnene, de unge og deres familier, så tidligt som muligt og for at skabe livsduelige verdensborgere.
Vi søger en faglig leder, som kan lede på opgaven og understøtte kvaliteten i medarbejdernes opgaveløsning og den faglige retning samt prioritering og fordeling af opgaver. Du vil ligeledes skulle medvirke til, at sagsbehandlingen i Handicapteamet sker effektivt og korrekt jf. de lovgivningsmæssige bestemmelser og de politiske mål og rammer.
Du vil ikke få ansvar for økonomi og personaleforhold. Du vil referere til den fælles leder af Familie, Børn & Ungerådgivningen.
Om os:
Familie, Børn & Ungerådgivningen er en tværfaglig afdeling, som rummer alle trivselsfremmende og forebyggende indsatser på børn og ungeområdet. Afdelingen ledes af én fælles overordnet leder og 4 faglige ledere for de ca. 60 medarbejdere. Alle er organiseret i teams inden for Sundhedsplejen, PPR, SSP, Modtagelsen, Familieteamet og Handicapteamet.
Dine nærmeste kollegaer og samarbejdspartnere bliver de øvrige 3 faglige ledere i Familierådgivningen samt Familie, Børn & Ungerådgivningen. Du skal forvente at få en mindre sagsstamme.
Familierådgivningen arbejder med myndigheds- og borgerettede opgaver for børn og unge efter servicelovens bestemmelser og fremadrettet efter reglerne i barnets lov. Afdelingen er inddelt i 3 teams: Modtagerteam, Handicapteam og Familieteam, som består af 15 engagerede og fagligt dygtige medarbejdere.
Jobbet:
- Faglig ledelse af handicapteamet
- Sparring med medarbejdere og ledere
- Sikre drift og opgaveløsning
- Ledelse af teammøder
- Fordeling af opgaver samt sager
- En del af §32 visitationsudvalget samt visitationsudvalget på voksen området.
- Håndtering af klager.
- Du skal indgå i ledelsens feriedækning
- Implementering af barnets lov – du vil indgå i en projektgruppe om implementering af barnets lov, og vil have ansvaret for arbejdsgruppen for handicapområdet her.
Profil
Vi ønsker en leder, der er kendetegnende ved at være faglig velfunderet, inddragende, lyttende og nysgerrig på dine medarbejdere og på de børn, unge og forældre, der har behov for støtte fra teamet. Du har borgerperspektiv i din sparring med medarbejderne og de beslutninger, I sammen træffer for at hjælpe børn og unge med funktionsnedsættelser.
Du værdsætter tæt samarbejde på tværs af faggrupper og afdelinger, da vi sammen i afdelingen lykkes i langt højere grad, når vi samarbejder på tværs.
Du skal kunne vise tydelighed ved behov men også gennemsigtighed i forhold til beslutninger og processer.
Vi ser gerne, at du har erfaring med ledelse, området og er parat til at indgå et forpligtende ledelsesfællesskab på tværs af familie, børn og ungeområdet.
Vi ønsker en kollega i ledelsesteamet, som er stærk på sit felt og nysgerrig på andres. Du bruger humor og den uformelle omgangstone men også tydelighed samt rammesættende – parat og modig til at udvise sårbarhed og begå fejl ind i devisen, at man lærer af at begå fejl.
Du er klar til at køre solo og parløb ind i projekter og hverdagens opgaver.
Vi drømmer om en leder som kan understøtte og facilitere projekter, der er kreativ og dygtig systemisk.
Du leder opad og nedad samt forstår at begå dig i en politisk dreven organisation, hvor du skal medvirke til at realisere Kerteminde Kommunes visioner, strategier og kernefortælling.
Vi søger en faglig leder som:
Har indgående kendskab til lovgivningen på handicapområdet 0-30 år, herunder BHU og VUM. Du må gerne have en nysgerrighed på bredden i serviceloven og barnets lov, samt hele det specialiserede område på dagtilbuds- og skoleområdet, herunder diagnoser og tilbud samt viden om betydningen ind i familierne.
- Har erfaring med ledelse
- Er struktureret og systematisk
- Er faglig stærk på processerne omkring arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser samt deres familier
- Er systemisk tænkende og er kommunikativ stærk
- Har indgående kendskab til handicapmyndigheds-området
- Kan yde sparring og supervision til medarbejderne i Familierådgivningen
- Har tværfagligt mindset og ser en styrke i at arbejde helhedsorienteret
- Evt. relevant efteruddannelse såsom diplom i ledelse eller lignende
- Har indgående kendskab til fagsystemet DUBU
Hvad tilbyder vi?
- En arbejdsplads med en sund faglig kultur, hvor faggrupperne arbejder tæt sammen, er dygtige, erfarne og engagerede
- En spændende stilling, hvor du vil få et bredt ledelsesfelt på tværs af flere faggrupper
- En ledelseskultur med psykologisk tryghed, hvor du har mulighed for åben sparring og refleksion
- En arbejdsplads med høj trivsel og mangfoldighed
- En arbejdsplads, hvor vi vægter høj faglighed og borgerinddragelse.
- En arbejdsplads, hvor vi er optaget af at opspore og sætte tidlige indsatser i gang
Praktisk information:
Første ansættelsessamtalerunde vil blive afholdt onsdag. d. 15. november 2023 og evt. anden runde d. 22. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte lederen af Familie, Børn & Ungerådgivningen Youssef Bibi på mobil: 23289286 eller e-mail: ybx@kerteminde.dk.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort er et krav.
Du søger ved at sende os din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest d. 8. november.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9767345b)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kerteminde Kommune, Lindøalleen, 5330 Munkebo
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923048