BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
ReQT consulting varetager rekrutteringsprocessen på vegne af Kerteminde Kommune
Som ny leder af Økonomi og Indkøb brænder du for personaleledelse og udvikling af vidensmedarbejdere. I stillingen vil du få høj grad af selvstændighed og involvering, hvor man vil glæde sig til at opleve dine perspektiver på nye samarbejdsmodeller, og på din påvirkning og drift af det økonomiske årshjul i fremtiden. En stilling hvor din holdning tæller, med stor medindflydelse og mulighed for at være med til at flytte udviklingen i kommunen. Dit fremtidige team venter dig og glæder sig til et nyt og spændende samarbejde med dig som leder.
Kerteminde kommune tilbyder
En spændende stilling i en mindre kommune, hvor samarbejde og fællesskab betyder meget, og hvor det ikke er så vigtigt, om man er ansat eller leder; det vigtige er at finde de bedste løsninger, som man kan være fælles om. En stilling i en dynamisk og agil kommune med sunde værdier og høj faglighed, hvor man siger sin mening, og det bliver værdsat.
Desuden tilbydes du:
- Grundig introduktion til jobbet og til de forestående opgaver
- Et alsidigt job, hvor du har mulighed for at bringe mange kompetencer i spil
- Et samarbejde med ledere og kollegaer, der alle synes samarbejde og fælleskab er vigtigt
- Et job, hvor du i høj grad kan bruge dine faglige kompetencer og samtidig blive udfordret
- Gode personalemæssige forhold, b.la. med 4 dages arbejdsuge
Din nye hverdag
Som leder af den centrale enhed, Økonomi og Indkøb, i Kerteminde Kommune, får du en nøglerolle i kommunens fremtidige udvikling. Du vil få en hverdag i en kommune med gang i mange nye projekter. Stillingen er bredt funderet med stor berøreringsflade ud i organisationen, hvor opgaver og samarbejdspartnere rummer alt fra institutioner til politiske udvalg.
Du vil sammen med dit team, bestående af 9 økonomikonsulenter og 2 indkøbskonsulenter, sikre en god styring og koordinering af opgaver i det økonomiske årshjul. Du vil indgå som sparringspartner for afdelingschefen og direktionen i relation til budgetlægning, opfølgninger og regnskab. Herudover vil du have ansvar for at koordinere større analyser og opgaver på tværs af organisationen, som direktionen eller Strategisk Ledergruppe igangsætter, for bedre styring og for hele tiden at være på forkant.
Kommunen arbejder løbende med at forbedre arbejdsprocesser og -metoder. Aktuelt er der gang i udarbejdelse af en større plan for bedre økonomisk styring, i tæt samarbejde med kommunaldirektøren og de chefer og ledere, der har ansvar for kerneopgaverne. Du vil blive en aktivt spiller ind i planen og skal tage ansvar for at udvikle- og implementere de tiltag, som forankres i Økonomi og Indkøb – hele tiden i tæt og konstruktivt samspil med de budgetansvarlige chefer og ledere.
Den centrale økonomienhed er en del af afdelingen Økonomi, Administrationsservice, IT og Digitalisering. Du vil indgå i en ledergruppe bestående af i alt tre ledere og en overordnet afdelingschef.
Vi forestiller os
Du har en bred forståelse for den offentlige sektor og gerne med indblik i kommunal økonomi. Du er åben og udviklingsorienteret, og du motiveres af et bredt ansvarområde, med en bred kontaktflade ud i kommunen. Du har blik for digitalisering, og kombineret med din erfaring og faglighed kan du hurtigt vurdere effektive tiltag. Du er involverende i din ledelsestil, og kan drive forandringer sammen med dine medarbejdere. Du nyder at se dine medarbejdere præstere, og du er ikke bleg for at anerkende deres indsats og fejre succeserne sammen med dem. Du har politisk tæft og kan kommunikere på alle niveauer i organisationen.
Yderligere:
- Du er typen der ikke holder dig tilbage, når nye muligheder for udvikling er til stede
- Du er den kompetente sparringspartner og facilitator, der skaber overblik og forståelse
- Du er handlekraftig og har fingeren på pulsen hos organisationen omkring dig
- Du kan drive forandringsprocesser, delegerer men kan også give rum
- Du er vant til at koordinere og styre større opgaver og projekter
Ansøgningsfrist:
D. 27.08.2023
Samtale forløb:
Uge 36-38
Tiltrædelse:
Gerne pr. 1. november 2023
Ansættelsesudvalg:
Anna Lise Kianzad – Afdelingschef
Inger Marie Vynne – Kommunaldirektør
Samt udvalgt lederkollega og medarbejder
Søg jobbet ved at uploade CV, ansøgning og andre relevante papirer via knappen – ”Send ansøgning"
Ønsker du yderligere informationer vedr. jobbet som ”Leder til Økonomi og Indkøb”, er du velkommen til at kontakte Hans Hermann på tlf. 26184844 eller på mail hah@reqt.dk
Rekrutteringsprocessen varetages af konsulent Hans Hermann fra ReQT Consulting, hvorfor al henvendelse om jobbet skal ske hertil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
ReQT Consulting A/S, Gl Banegårdsvej 33, 5500 Middelfart
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=2442&ProjectId=143624&DepartmentId=18990&MediaId=4624&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883407