Midlertidig myndighedssagsbehandler til handicap og psykiatri i Kerteminde kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Herunder Handicap, Psykiatri og Udsatte områderne.

I vores myndighedsteam søger vi en midlertidig kollega på 30 timer om ugen gældende i perioden 1. november 2024 til 31. oktober 2025. Vores nuværende kollega skal på barsel.

Teamet består af 6 engagerede socialrådgivere med forskellige erfaringer, og som sammen skaber en god dynamik og løfter de mange differentierede opgaver.

Vi søger en dygtig og ambitiøs myndighedssagsbehandler til dialog, opfølgning, visitation, målgruppevurdering samt rådgivning af voksne indenfor det brede handicap og psykiatriområde, som er i personkreds af Servicelovens voksenbestemmelser.

Kerteminde kommune har et tæt samarbejde mellem udfører og myndighed, hvor vi i fællesskab udvikler praksis. Netop denne force styrker den fælles indsats til gavn for de borgere, vi dagligt støtter.

Vi forventer:

  • At du er tilpas i din rolle som myndighedsrådgiver.
  • At du naturligt tager udgangspunkt i borgernes ønsker og håb for fremtiden.
  • At du er motiveret af at hjælpe borgerne med at fremme deres muligheder for at udvikle sig, herunder medvirke til at lette deres daglige tilværelse og forbedre sin livskvaliteten.
  • At du vil omsætte din myndighed og motivation fra både saglige, faglige og økonomiske hensyn i en spændende og til tider travl hverdag, med fokus på borgernes aktive medvirken i eget liv.
Om os:
  • Vi er optaget af faglig kvalitet og at udvikle myndighedsopgaven.
  • Vi har fokus på rehabilitering og tager udgangspunkt i borgernes ressourcer ved levering af den sammenhængende indsats.
  • Vi blander os i hinandens arbejde, og hos os er kommunikation og trivsel et fælles ansvar.
  • Vi gør os umage, vi øver os og vi lærer af vores fejl.
Det forpligter os til dialog og til at indgå i løbende faglig og organisatorisk læring via udfordringer som, sparring, modige samtaler, tilegnelse af ny viden, selvreflektion og forbedret praksis.
Dette gælder også ved det ligeværdige samarbejde med borgerne, på tværs af fagområder samt udførende kollegaer, som vi har et konstruktivt og dialogbaseret samarbejde med.
Vi løfter som team derfor myndighedsopgaven indenfor hele det specialiserede område i Serviceloven §82-110.

Vi kan tilbyde:
  • Mulighed for 4 dags arbejdsuge.
  • Frihed under ansvar til at planlægge din arbejdsdag, så privatliv og arbejde balancerer.
  • En arbejdsplads, hvor der er et godt arbejdsfællesskab, og hvor du vil blive inviteret med til socialt samvær også udenfor arbejdstiden.
  • Åbenhed for nytænkning og afprøvning af nye idéer.
  • En dynamisk arbejdsplads, som du er med til at udvikle.
  • Ekstern supervision.
  • Et team, hvor videbegærligheden er stor, og hvor der er imødekommenhed overfor nye ideer.
Vi har fordelt specialistopgaverne i par, således at vi altid har sparringsmuligheder og dækning ved sygdom og ferier.

Vi forestiller os, at du:
  • Er socialrådgiver eller har lignende kompetencer.
  • Har erfaring med myndighedsrollen indenfor handicap- og psykiatriområdet fra anden kommune.
  • Er socialt- og forvaltningsretligt velfunderet.
  • Har erfaring med bestilling af specialiseret ydelser på voksenområdet, herunder har erfaring med- eller er interesseret i kontraktforhandlinger.
  • Kan arbejde socialfagligt og systematisk i myndighedsudøvelsen og med borgerfokus.
  • Er bekendt med voksenudredningsmetoden og meget gerne VUM 2.0, da vi er i gang med at implementere denne.
  • Kan gribe udfordringer på en konstruktiv måde.
  • Kan sætte dig i andres sted og har et udpræget og tydeligt ressourcefokus.
  • Har gode samarbejdsevner og mestre at arbejde tværfagligt.
  • Har gode mundtlige og skriftlige kommunikative kompetencer.
  • Er ambitiøs når du skriver den sagligt rigtige afgørelse.
  • Er positiv af sind og har lyst til at bidrage til den gode stemning i teamet.

Der kræves kørekort til stillingen.

Løn og ansættelsesvilkår;
Stillingen er på 30 timer. Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Du kan få yderligere oplysninger hos:
Myndighedssagsbehandler, Nina Møller, tlf. 20 18 93 49.
Leder for Myndighed, Socialpsykiatri og Aktivitetstilbud, Minna Vig, tlf. 30 44 97 16.

Ansøgningsfristen er søndag d. 22. september kl. 23.59. Vi forventer at afholde samtaler onsdag d. 25. september.

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.



Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=cdcf6215)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Kerteminde Kommune, Lindøalleen, 5330 Munkebo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112608

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet