Kerteminde Kommune søger pr. 1. februar 2026 en konsulent til staben i Ældre og Sundhed 37 timer ugentligt - der er mulighed for anættelse på et lavere timetal hvis det ønskes. Stillingen er alsidig med fokus på at understøtte udvikling og kvalitet især i relation til sundhedsreformen og ældreloven.
Opgaverne spænder vidt over generelle konsulentopgaver, udarbejdelse af politikker og strategier, proces- og forandringsprocesser, organisationsudvikling, opfølgning på politiske beslutninger, ledelsesinformation mv.
Om stillingen
Som konsulent i staben i Ældre og Sundhed er du med i udvikling og implementering af indsatser på tværs af ældre- og sundhedsområdet fx velfærdsteknologi. Du arbejder tæt sammen med ledere, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere samt bidrager til, at kvaliteten i de borgernære indsatser fastholdes og udvikles. Opgaverne kan bl.a. være:
- Projektkoordinering på tværs af ældre- og sundhedsområdet
- Facilitering af processer bl.a. i arbejdsgrupper, temadage, workshops, evt. borgermøder samt opfølgning på disse
- Kvalitetssikring og styrkelse af patientsikkerheden
- Implementering af digitale løsninger i plejen fx skærmbesøg
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af skabeloner, vejledninger og arbejdsgange
- Udarbejdelse af høringssvar med relevans for sundheds- og ældreområdet
- Understøtte dagsorden og referater i relevante fora
- Vidensperson på journaliseringssystem, herunder sikre korrekt journalisering og understøtte kolleger i brugen af systemet
- Ad hoc-opgaver
Vi søger dig, der:
- Har erfaring med ældre- og sundhedsområdet
- Har arbejdet med udvikling og implementering af projekter
- Har forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation
- Kan kommitte dig til kommunens fællesskabsvision og velfærdsstrategi
- Har erfaring i at arbejde med data, som du omsætter til forståelig tekst
- Har flair for IT samt interesse for - og gerne erfaring med at implementere velfærdsteknologi
- Har indsigt i procesarbejde og kan skrive klare og præcise notater
- Trives i tværfaglige og tværsektorielle samarbejder – også med borgere og civilsamfund
Personlige kompetencer
- Du er analytisk og struktureret
- Du er loyal, stabil og fleksibel
- Du kommunikerer tydeligt og forståeligt – både mundtligt og skriftligt
- Du har blik for helheder og detaljen – og kan omsætte strategi til praksis
- Har gode samarbejdsevner og kan skabe tillidsfulde relationer, herunder være i øjenhøjde med mange forskellige fagligheder på alle niveauer i organisationen
Vi tilbyder
- En spændende og meningsfuld stilling med mulighed for faglig udvikling
- Mulighed for at præge udviklingen af fremtidens ældre- og sundhedsindsatser
- En fleksibel arbejdsdag med mange forskellige typer af opgaver, store som små
- Tæt sammenhængskraft på tværs af Ældre og Sundhed, stab og ledelse
- Et stærkt arbejdsfællesskab, hvor trivsel og humor går hånd i hånd med faglighed
- Mulighed for 4 dages arbejdsuge og evt. hjemmearbejdsdage
Løn og ansættelsesforhold
Ansøgningsfrist 3. december 2025 kl. 12.00
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 10. december 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne for lokal løndannelse.
Vi gør opmærksom på, at der indhentes straffeattest inden ansættelse finder sted.
Arbejdsstedet er Administrationscentret i Munkebo.
Yderligere oplysninger om jobbet fås hos Chef for Ældre og Sundhed Susanne Buch tlf. 2167 8951, e-mail: subu@kerteminde.dk
Fællesskabsvision: Vision for Kerteminde Kommune
Personalepolitik: https://kerteminde.dk/Files/Files/Kommunen/Job/Personalepolitik%202017.pdf
Rygepolitik: https://kerteminde.dk/Files/Files/Kommunen/Job/Rygepolitik%202017.pdf
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ældre & Sundhed, Lindøalleen, 5330 Munkebo
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/bfdf6c76-4ea6-4195-b6b4-db873d66a811